خبرهای داغ:
  سردار رستمعلی رفیعی آتانی گفت: وعده صادق،اخلاقی‌ترین جنگ در پیچیده‌ترین عملیات دنیا بود؛ ما به مناطق غیرنظامی، بیمارستان‌ها حمله نکردیم در حالی که اسرائیل ۲۰۰ روز است که هنرش را در بیمارستان‌ها و حمله به کودکان و زنان بی‌دفاع به رخ دنیا می‌کشد.
کد خبر: ۹۵۹۳۳۴۹
|
۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۳

قزوین_ به گزارش بسیج، به مناسبت سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نشست بصیرتی با موضوع تبیین حمله موشکی سپاه به مواضع رژیم غاصب صهیونیستی با حضور سردار رفیعی آتانی فرمانده سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین، مسئولان شهری محمدیه و مهرگان و مردم انقلابی مهرگان در مسجد امیرالمومنین (ع) این شهر برگزار شد.

در این مراسم سردار رفیعی آتانی ضمن گرامیداشت یاد شهدای انقلاب اسلامی بویژه سلسله شهدای عزیز جبهه مقاومت و با اشاره به سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و لزوم شکل‌گیری این نهاد مقدس گفت: یگان محافظ انقلاب که با آرمان و اهداف نورانی انقلاب همخوانی داشته باشد باید در این انقلاب متولد می‌شد و سپاه مولود انقلاب است و با همه ساختار و مبانی انقلاب شکل گرفت و در دل حادثه بزرگ شد و هرچه که به جلوتر می‌رفت نیاز انقلاب و مردم گستردگی سپاه را تایید می‌کرد و این فرزند انقلاب و مردم، متناسب با نیاز آنها رشد می‌کرد.

فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین افزود: زمانی که جنگ شروع شد با کمک برادران ارتش، سپاه وارد جنگ شد و همه برجستگی سپاه در طول دفاع مقدس ناشی از این امر بود که مردان عمل در میدان عمل رشد می‌کردند و سپاه رشد و به بلوغ رسید و جنگ را با همه پیچیدگی اش اداره کرد و چون در میدان بود زود خودش را تطبیق داد و امروز یکی از موفق‌ترین یگان‌های حفاظت هواپیمایی در کل دنیا شده است.

وی ادامه داد: سپاه با تجربه‌ای که در جنگ به دست آورده بود، قرارگاه خاتم الانبیا را راه اندازی کرد و به دولت‌ها گفت که این ظرفیت را داریم که برای کمک به مردم در میدان باشیم و قرارگاه خاتم الانبیا سپاه، بازوی توانمند حوزه عمرانی برای تمامی دولت‌ها شد و هر دولتی به فراخور حال خودش از تجربه سپاه استفاده کرد.

سردار رفیعی آتانی تصریح کرد: سپاه موظف است که از انقلاب و مردم دفاع کند. در سال‌های ۸۶ الی ۹۰ دشمنان در منطقه کردستان عراق شش هزار نیرو را دست به اسلحه کردند و آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها در فاصله ۳۰ - ۴۰ کیلومتری مرزهای ما در پادگان‌ها و پایگاه‌هایشان افراد را آموزش می‌دادند؛ آنها آمده بودند تا بمانند؛ اما سپاه با قدرت تمام در سال ۹۲ وارد عمل شد و تمام پایگاه‌های آنها را منهدم و برای آنها شرط گذاشت که به مرزهای ما نزدیک نشده و دست به اسلحه نشوند که اگر این گونه شود پشیمان خواهند شد.

وی اظهار کرد: سپاه در همه حوادث کشور در دل میدان نبرد بزرگ شد و با جبهه‌های متفاوت دشمن خودش را آماده می‌کرد و دشمنان را در جنگ های متفاوت با فضل الهی از لانه‌هایشان بیرون و از منطقه نفوذ اخراج و تضعیف کرد.

فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین در ادامه با اشاره به عملیات وعده صادق گفت: چند سالی است که اسرائیل با حمایت آمریکایی‌ها و دست نشانده‌هایشان از جمله انگلیس با عملیات های کور و پهپادی به پایگاه‌های جبهه مقاومت حمله می‌کند؛ در عملیات وعده صادق چند اتفاق مهم افتاد؛ ما مولفه‌های قدرت خود را برشماری و بر باور خود استحکام بخشیدیم که اولین مؤلفه حکمت، وعده و اراده الهی بود که در این عملیات وعده صادق، ما به میدان آمده و به خدا اطمینان و ما مشمول دعای مردممان شدیم.

وی اظهار کرد: سپاه پاسداران جمهوری اسلامی از همان سمتی که مورد تعرض قرار گرفته بود؛ عملیات محدود خود را انجام‌ داد؛ این عملیات کشنده نبود؛ اما صد در صد به فضل الهی ما خارج از پیش بینی‌ها به اهداف خود رسیدیم و این نشان می‌دهد که دشمنان ما چقدر ترسو هستند.

فرمانده سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین افزود: آن چیزی را که به دست آورده ایم فقط در حد موشک و پهپاد نبینیم بلکه همه متعلق به اراده خداوند متعال بود؛ موشک می‌تواند شلیک شود و طبیعی هم است که به هدف نخورد؛ اما آنچه آن را به مقصد رساند اراده خداوند بود و همچنین این دستان دعای شما بود که پهپادها را به مقصد رساند شما آسمان و زمین را به هم وصل کردید و این اعتقاد به خداوند متعال فقط مال امروز نیست؛ با خداوند باشید خداوند نیز در سختی‌ها با شماست.

سردار رفیعی آتانی تصریح کرد: از دیگر مولفه‌های پیروزی ما در این عملیات حکمت مقام معظم رهبری بود؛ ایشان در دیدار با فرماندهان نظامی ارتش از همه گفت ولی از خودشان چیزی نگفتند؛ وظیفه داریم که از نقش بی‌بدیل حکیمانه و اشراف معنوی ایشان بگوییم؛ او صاحب این تصمیم بود که فرزندان و رزمندگان توانستند این اقدام را انجام بدهند و همچنین به وجود و برکت خون شهدای بزرگ جمهوری اسلامی در دمشق از جمله سردار زاهدی و سردار حاج رحیمی این پیروزی نصیب ما گردید.

فرمانده سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین عنوان کرد: آمریکایی‌ها جنگ بلدند و ما منکر آن نیستیم چون از روزی که در این قاره مستقر شده‌اند تا به امروز جنگیده و میدان‌های متفاوت جنگ را تجربه کرده‌اند آنها با برآورد دقیق نظامی به اسرائیل گفته بودند که ایران هرگز از خاک خود به آنها حمله نمی‌کند و این اولین پیروزی برای شماست چون شما غیر قابل اندازه‌گیری برای دشمن شدید؛ یعنی قدرت شما را نمی‌توانند درک و اندازه‌گیری کنند و در واقع شما نبرد را برای آنها سخت کردید.

وی ادامه داد: با تعبیری که مقام معظم رهبری به کار بردند که" اصابت موشک‌ها در رتبه دوم قرار دارد؛ رتبه اول این ماجرا اراده ملت ایران بود" رتبه اول این ماجرا ظهور قدرت جدید است؛ دنیا از این به بعد ایران متفاوت‌تری را در مقابله با دشمنان می‌بیند. عربستان دیروز نامه ای منتشر کرد و برای اولین بار گفت" خلیج فارس" عربستانی که سالیان سال برای جزایر سه گانه ما در خیالش توهم می‌ساخت؛ همه آن توهمات مثل بادکنک ترکید و می‌گفت که در این عملیات نقشی نداشته است.

سردار رفیعی آتانی یادآور شد: ملت ایران از این به بعد روی دست آزادی‌خواهان جهان تجلیل و مدل موفق مقابله با اشرار عالم معرفی می‌شود و ما با عملیات محدودی از مبدایی که علیه کنسولگری ما عملیات انجام شده بود به همان اندازه آنها را تنبیه کردیم و اخلاقی‌ترین جنگ را در پیچیده‌ترین عملیات دنیا انجام دادیم؛ ما به مناطق غیرنظامی، بیمارستان‌ها، کودکان و زنان بی دفاع حمله نکردیم در حالی که طرف مقابل ۲۰۰ روز است که هنرش را در بیمارستان‌ها و حمله به کودکان و زنان بی‌دفاع به رخ دنیا می‌کشد؛ پیروزیم چون اخلاقی‌ترین جنگ را انجام دادیم.

 وی در پایان یادآور شد: مشتاق جنگ نیستیم؛ اما برای این نبرد نزدیک لحظه شماری می‌کنیم و هرچه نبرد گرمتر باشد مجاهد نسبت به آن حریص‌تر می‌شود و هنوز جنگ واقعی اتفاق نیفتاده، امروز همه به این عملیات افتخار می‌کنند و اگر در هر مبدایی اهداف جمهوری اسلامی، شخصیت‌ها یا جبهه مقاومت مورد تعرض قرار گیرد به فضل و اراده الهی و حکمت رهبری جواب آن را صد برابر دریافت خواهند کرد.

 

انتهای پیام/۱۰۰۴

ارسال نظرات
پر بیننده ها